diumenge, 25 d’abril del 2010

Anàlisi d'un anunci de televisió

El video que he escollit per fer l'anàlisi és l'anunci de la botiga IKEA. Al vídeo ens mostra una sèrie de parelles que se'n van a viure juntes i que s' instal.len en el nou pis (en el dormitori). L'anunci mostra parelles molt enamorades.


Aspectes formals: L'anunci es desenvolupa en diferents escenaris, més concretament en diferents dormitoris i va canviant depenent de les persones que surten. Els dormitoris que apareixen estan molt ben decorats, són grans i amb molt mobiliari. Els personatges que apareixen són homes i dones d'una franja d'edat d'entre els 20-50 anys ja que és a les persones a les quals va destinada l'anunci. Durant tot l'anunci sona una música "No puedo vivir sin ti" ja que la lletra aquesta cançó està relacionada amb el que vol mostrar l'anunci: parelles que se'n van a viure juntes perquè s'estimen molt i perquè poden fer-ho. Al final de l'anunci es sent una veu en off que diu: "Donde cabe uno caben dos", mostrant d'aquesta manera el que vol reflectir l'anunci: que amb IKEA és fàcil poder independitzar-se i anar a viure en parella.

Contingut: Aquest anunci no et ven cap producte de manera directa sinò que el que pretén és que de manera indirecta l'espectador tingui les ganes d'anar a viure amb la parella i de comprar en IKEA perquè és fàcil i econòmic (ja que la majoria de parelles que surten són joves). També en el fet de que sortin diferents dormitors molt ben decorats transmet les ganes de comprar al IKEA. També tal i com diu al dossier es mostra de manera ímplícita que si compres en IKEA tindras una vida feliç i meravellosa amb la teva parella.

Valoració personal: Aquest anunci m'agrada perquè tal i com he dit abans no et ven el producte de manera directa. Al públic al qual va destinat l'anunci és a homes i dones d'una franja d'edat entre els 20-50 anys (que és aproximadament l'edat que tenen els personatges que surten al anunci) ja que són les persones que disposen d'un cert poder adquisitiu per poder independitzar-se , canviar-se de domicili i de comprar mobles.