TELEVISIÓ | RÀDIO | PREMSA ESCRITA |
Canal visual i auditiu | Canal auditiu. El receptor comprèn amb l’oïda la informació. | Canal visual. El receptor llegeix la informació amb els ulls. |
La major part de programes encara que el temps entre l'enregistrament i l'emissió sigui molt breu, són en diferit. | La comunicació és efímera. Els sons només són perceptibles el temps que duren en l’aire. | La comunicació és duradora: Les lletres es graven en un suport estable i perduren. |
És un element més del grup, de la família, | Acompanya el receptor a casa i li permet fer altres coses. | No deixa fer altres activitats en el mateix moment. |
El llenguatge: compta amb el prestigi de la lletra impresa i per tant és elaborat. | Llenguatge radiofònic: Clar, directe, poc elaborat, i molt pròxim a la comunicació oral interpersonal. | el seu llenguatge específic és configurat per el directe. La informació és visual. |
El lector en controla l'exposició. Els receptors del missatge poden consumir-los en el moment més oportú, segons els seus gustos, interrompre'l quan vulguin, etc. A més a més, dóna la possibilitat de retornar en qualsevol moment a aprofundir sobre el que s'ha rebut | El lector no controla l’exposició. El receptor està obligat a comprendre el text en el moment de l’emissió i tal i com s’emeti. | El lector no controla l’exposició. El receptor està obligat a comprendre el text en el moment de l’emissió i tal i com s’emeti. |
La pública és gratuita però també hi ha de pagament. | És gratuita | La majoria són de pagament però hi ha alguns gratuits. |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
dilluns, 15 de març del 2010
Comparació amb els mitjans de comunicació
Aspectes en comú:
- Tots tres són mitjans de comunicació de masses.
- Fan possible la comunicació social.
- El missatge ho reben moltes persones (audiència).
- Són adaptables a les necessitats de l'audiència.
- Hi participa un emissor i un receptor.
- Busquen fins econòmics.
- Tenen la intenció d'informar, d'entretenir i de comunicar.
Aspectes diferents:
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada