L'ús de l'ordinador dins de l'aula d'Educació Infantil reforça, complementa o amplia els temes treballats en les diferents àrees. Resulta una eina molt atractiva per als nens/es.
Els/les mestres observem sovint amb sorpresa la facilitat amb què aprenen a fer-lo funcionar: primer agafen traça movent el ratolí (aprenent a coordinar la vista amb la mà) i capten com moure´s dins d'un programa concret. Tarden poc temps a saber com posar tot sols en funcionament l'ordinador i trobar allò que busquen. Per facilitar l'autonomia dels nens/es resulta molt útil organitzar bé la finestra de l'escriptori de manera que allà puguin clicar sobre les icones que els permetran accedir a l'inici d'un programa (Word, Kid Pix, Paint,...), a una activitat concreta (paquets d'activitats multimèdia del programa Clic,...), o a algunes de les pàgines d'Internet que hàgim escollit.
Per ser un instrument lúdic, en aquestes edats els nens/es no saben distingir si estan jugant o treballant amb l'ordinador. Juguin o treballin, el que sí és cert és que aprenen i a les escoles disposen cada vegada de més programes i aplicacions pedagògiques d'alta qualitat per oferir-los. Caldria també que a casa els nens/es fessin un ús positiu de l'ordinador: jocs divertits, però no violents (el Pingu, el Pipo, els Otijocs, ...), donant a conèixer adreces d'Internet o CD-ROM que siguin educatius.
L'organització dins de l'aula permet anar compaginant les diferents maneres d'accedir al racó de l'ordinador: de manera individual, per parelles o en grup. Individualment reforcen la seva autonomia, per parelles comparteixen coneixements i s'han de posar d'acord per alternar l'ús del teclat o del ratolí, col·lectivament podem llegir, mirar i comentar entre tots un tema que ens interessi molt.
Estaria bé que cada nen tingués un disquet personal on pogués desar i ensenyar a casa els treballs col·lectius o individuals que anem fent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada